SM-VINNARE!

Dålig uppdatering i bloggen! To much around!

Vad har jag hunnit med, sen sist då? Jo jag hämtade Lisa på Skavsta i fredags då hon kom från Slovenien. Fredagen bestod av först käk på Tellus när Sanna hade födelsedagsfest. Mycket trevligt och god mat innan jag började jobba vid 22. Förmidagen tillbringades i solen när jag tittade på Lisa när hon finslipade inför tävlingen på söndag sen åkte hon till huvudstaden för att köra förtävlingen som gick på lördagskvällen. Tyvär kunde jag inte följa med för jag skulle jobba, löningshelg och allt ju.

Upp tidigt för att hinna med tåget till Stockholm, tog sällskap med Tony och David vilket var trevligt för det är ju inget vidare att resa själv. Tony skulle vara domare i just flairgrenen vilket var ett litet lustigt sammanträffande. Vi kom upp till centralen runt kvart över 11 och tog en taxi till Grand Hotell där tävlingen skulle hållas. I entren fick vi drinkpinnar som man kunde lämna i de olika montrarna som olika spritleverantörer hade. Så det blev en hel del shots och drinkar. Faktiskt en och annan öl också i Grands bar, man kan ju inte bara dricka sprit. Minglade runt där inne och träffade massa roliga människor man inte träffat på länge, Fiffi, Rasmus, Steven, Patrik, Johannes, Ida m.m.

Jag skulle sidekicka Lisa på scen ifall hon nu skulle råka tappa en flaska eller så under hennes show, jag var klart nervösare än vad hon var. När det inte är så långt kvar till Lisas tur inser hon att hon inte fått någon 50cls Spriteflaska och jag drar iväg på uppdraget att finna en. Löpte runt till olika kiosker för att finna en flaska och när jag befinner mig typ 1½-2 kilometer därifrån ringer Lisa och säger att hon fått tag på en och att jag ska skynda mig tillbaka. Lite smålurig lökar jag tillbaka till Grand.

Lisa började bra som fan och publiken gillar vad om ser, då helt plötsligt flyger droppkorken av från ena flaskan och jag rycker in och plockar upp och sätter tillbaks den. Direkt efter får jag ta upp en flaska till och här någonstans får Lisa nån typ av blackout och gör inte alls som hon visat mig tidigare. Helt plötsligt tittar hon på mig säger "Vad gör jag?" Varpå jag svarar "Kör bara!"  Så en grym improvisation inleds och det blir riktigt bra!

Johannes (min gamla barlärare) ägde för övrigt i seniorklassen !

Prisutdelning sen och Johannes tar lätt hem seniorklassen och däremd en plats i VM i Berlin sen. Juniorklaasen sen var mer jämn och det var nervöst vill jag lova! När Sanna Bråding sen läser upp Lisa som vinnare blir det ett duktigt jubel och man äntligen kunde andas ut. Lisa fällde några glädjetårar när hon tog emot den stora pokalen! Grattis på er!

Lisa skulle på nån gala middag sen på Grand så vi drog oss till Fridays och käkade. Jack Daniels glaced hamburger with fries! Jisses va gott det var! Sen drog vi hem till Fiffi för att vänta in Lisa innan efterfesten på Café Opera. Det drog ut på tiden som fan och jag somnade till en stund i soffan och vaknar upp och är bakis! "Fyfan ge mig grogg annars överlver jag inte!" Grogg fick jag och överlevde. Sen drog vill till Café Opera för sm-efterfesten. Lisa blev kanonfull och vann nog fullastpåfesten-priset också. Så vid halv tre blev det hemgång och jag och Fiffi gjorde vårat yttersta för att få hem sm-mästarinan som tog sin lilla tid. Men efter mycket om och men kom vi hem och Lisa tvärdäckade. Haha!

Dagen ägnades åt sömn och reparering efter gårdagens festligheter samt en hemfärd. Väl hemma sen på kvällen blev det käk och lite softa innan vi somnade. Upp tidigt satan för att klockan 05 skulle jag skjutsa Lisa till skavsta gör hemgång tillbaka till Slovenien.

robsi.


Kommentarer
Postat av: Jossan

Det är alltid lika spännande att läsa om hur mycket bus du pysslar med. Jag gillart!

2009-04-29 @ 18:18:22
Postat av: Lisa

Grymmaste sidekicken! Galet kul helg :)

2009-05-03 @ 22:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0