More from the other side...

Ett inlägg innehållande mer tankar ifrån the ohter side of the bar. Håll till godo.

Ja vart fan ska man börja någonstans egentligen, finns så himla mycket jag skulle vilja ta upp, reda ut och gärna radera.
Klockan är nu tidig morgon och här sitter jag, varken trött eller pigg med en sexa Lauder's i mitt whiskeyglas. Denna whiskey fick jag för övrigt av Alex och Rick när jag fyllde 21, tack återigen. Nog om det.

Kvällen började som sagt med att vara bartender på McDonalds firmafest,  det var väl ingen höjdare.
Tre tips för att höja stämningen på McDonalds firmafest:

1. Klä ut någon till Ronald McDonald.
2. Servera grogg i McDonaldsmuggar.
3. Få en HappyMeal-leksak vid beställningar över 100 kr.

Samt ett tips på hur man kan skapa en mycket irreterad stämning:

Servera mat bestående av produkter från Max drivethru, lite sådär lagom ljumna.

Kvällens bästa citat:
"Skulle du kunna ta bort min kompis tallrik hon tycker det är pinsamt, tallriken är stor och hon är vegan"

Nu släpper vi firmafesten och går vidare på nästa tillställning som tog över vid 22.30 ungefär.
Studentfest ala 80-tals tema. Ner i nattklubben fullständigt stormar det en massa 80-talsutklädda tjejer, rakt ut på dansgolvet tätt följt av ett gäng brunstiga killar som istället viker av mot baren för att handla öl.
På frågan "Vilken öl?"  får man nio gånger av tio "Den billigaste!"

En rätt lustig sak jag har lagt märke till när det ska shottas är att främst tjejer men även en del killar i 18års åldern beställer Tequila. Eftersom jag själv ogillar Tequila, nej faktist fullständigt hatar (både att servera och dricka) det så brukar jag säga något i stil med "Usch, vilket dåligt val. Jag lovar att du inte ens gillar Tequila?"  Det lustiga här är att många svarar att de inte gillar Tequila men att de vill bli fulla. Så dagens hemläxa till er Tequiladrickande partymyror är att klicka in sig själva på Systembolaget och kika runt lite där efter annat man kan shotta som har samma procenthalt som Tequila men som smakar betydligt mycke bättre.

En annan lite rolig grej man lagt märke till är de som inte skäms att fråga en bartender rakt ut om de inte kan få något gratis eller få rabatt. Detta finner jag oerhört lustigt då jag inte tror många gör samma sak i tex en klädaffär, rätta mig om jag har fel. Sen vid nej tjata och tjata ihopp om att bartendern ska ge med sig. Inse, det blir inget!

Studentfestens bästa citat leverat av nån liten hobbystekande 18åring när jag bad om 137kr för 2 shotts och en Smice:
"Höhö pappa betalar så"

Andra tankar angående ungt folk på nattklubb. Fyfan vad vatten man serverar, det är helt sinnessjukt! Går alla kids nowadays tvärspeedade på E eller vad är det frågan om?

Nu känner jag att jag kommer spår ur snart om jag fortsätter kring detta ämne så jag avrundar med en lite rolig saxning från wikipedia om alkohol och dess myter.

  • "Systembolaget (eller Vin & Sprit) blandar kräkmedel i sina alkoholhaltiga drycker."

En riktig myt. Den är osann. Det finns ingen möjlighet för Systembolaget att själva blanda i kräkmedel i alla de produkter de hanterar. Dels vore det olagligt och dels vore det praktiskt omöjligt att göra detta med alla de miljoner flaskor och burkar som säljs. Inte heller tillverkare till exempel av Absolut gör det. En sådan myt sprids gärna vidare av den som mått dåligt. Alkoholen i sig är dock ett slags kräkmedel, alkohol irriterar magen i större mängder, särskilt för unga"


 Nej nu är min whiskey slut så fuck of and die för nu ska jag sova.

robsi.


Kommentarer
Postat av: Dembo

Jag vet hur kidsen känner det, jag gillade också tequila tills en vacker och kall december kväll 2001 eller möjligen januari kväll 2002 shitsamma..efter dryga 15-16 tequila shots på rad och en grymt misslyckad raggning på en snygg brud så är det slut med tequila för min del :D

2009-04-03 @ 09:55:17
URL: http://jeppelonnqvist.blogg.se/
Postat av: Rikard

haha, kommer ihåg en kväll när jag gick in hårt på tequilan drog 8st som om jag tävlade med mig själv, sen kom "blomman" och jag häver ur mig "du ligger 8 efter"! han kom ikapp, jag slutade på 13st gick o spydde. blomman drog 18st gick ut på krogen köpte några öl o mådde prima, helt stört.



kul inlägg robban, hoppas whiskyn smaka!

2009-04-03 @ 10:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0