Vedapremiären överlevd!

Lördagens festligheter var helt upp till förväntan, ni som inte var där missade verkligen något. 50-60 pers gjorde det inte!
På eftermiddan började vi samla ihop oss inför färd ut till Veda, två bilar, partyglada killar på topp och mängder med alkohol. Det gick rykten om dieselaggregat, 90 liter diesel, oljefat, partytält m.m så förväntningarna var höga och humöret på topp. Jag kände värme så körde stenhårt på badbyxorlooken och visst höll den, hela natten tack vare våra värmekällor. När jag gick och la mig var det 5 minus på termometern, oh där gick jag i badbrallor.

På vägen dit stannade vi på Coop för lite shopping, här smids det en plan mot den vita bilen i caravanen utan vår vetskap. När vi sen åker på grusvägen strax innan vi är på Veda så stannar den röda bilen och två hänger sig ut genom fönstren. Det ser ut som de ska pissa så vi bestämmer oss för att ge bilen framför en liten knuff, då helt plötsligt komemer det ägg flygande mot vår vita bil. Den förutsåg vi verkligen inte, bra jobbat!

Väl på plats sen så ser vi att ryktena vi hört stämde! Lägg därtill att grabbarna har snickrat ihop en provisorisk bar! Helt sinnes! Under kvällen när det började trilla in mer folk började det ont om platser i partytältet, som för övrigt var som en bastu pga dieselaggregatet (tacka vet jag kortbyxor) tar Rick och Kim saken i egna händer och med motorsåg, spik och hammare fixar ihop en bänk. Noterbart är att marken inte är helt rak men vattenpasset visar bänken spikrak! Respekt!
Johans soffa hamnade även den i partytältet, värt!

Kvällen/natten i sig är ett helt äventyr och är svåråterberättat så lämnar det, måste upplevas för att man ska kunna förstå,
Var ett gäng som sov kvar och när vi vaknade konstaderades det att Veda09-premiären är över och kvar är ett slagfält med möbler nere i slänten, bord uppochner, glasflaskor och tomburkar överallt. Jisses! 

Vid hemgång tvättade vi av min bil igen för att se något när vi skulle åka hem, dock står det några småluriga smurfar med ägg uppe vid huset och smilar. Helt plötsligt bombarderas vi återigen med ägg (ruttna!). Bara att bita ihop med plan att göra ett pittstopp på Statoil. Ägg torkar tydligen fast, och ägg på bil resulterar i en sunkig krabblukt så nu kör jag officiellt The Crabmobile.

robsi.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Crabmobile for sure! Lukten är inte okej.

En bra debut med skönt sällskap, jag är nöjd!

2009-04-21 @ 16:01:32
Postat av: Rick

Haha crabmobile, ja helt flippad kväll, kul att snickra grejer.

sry för äggen, men det var jävligt kul! Veda premiären har gått av stapeln och man kan ju garanterat säga att vi la ribban högt! tack Roob o alla andra för en grym kväll!

2009-04-21 @ 16:46:51
Postat av: jossi

haha det verkar bestämt som en helt galen fest upplevdes. nästa gång ska jag med.

2009-04-21 @ 18:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0