fönsterbrädseffekten!

"Jag har aldrig haft bort mitt körkort, förutom det första för det tappade jag bort." -Niklas pratar om sitt nya körkort.

Idag på mitt lokala gym var det en gammal tant, en av de äldsta jag har sett träna faktiskt. Vitt hår, kutig rygg och lagom skrynklig sådär ni vet. Hon ska fan ha cred för hennes köttande på maskinerna trotts hennes ålder, men nu var det inte detta som gjorde henne värd eller ovärd för att nämnas här utan det var hennes tuggummistyle! 
Tanten tuggade helt vanligt men så fort hon tog i så tuggade hon mycket mer tydligt och framförallt mycket snabbare! Det såg så himla roligt ut att jag inte kunde låta bli att titta på henne, och även fast jag inte ville så drog sig blicken mot hennes brutalt tuggande mun när hon kämpade med de olika övningarna. Sjukt störande men jisses va kul det såg ut.
Om du har någelunda fotbollskoll så skulle det kunna jämföras med Manchester Uniteds (som för övrigt är det bästa laget i världen) coach Sir Alex Ferguson som också är en duktig tuggare, men lägg då till att ni har en såndär hårdisk som man spelar in alla program så du kan titta när som och spola och ha dig. Så när han står där och tuggar när han coachar så tänker ni er tanten när hon tuggar tuggummi på gymmet, och för att föreställa henne när hon tar i så snabbspolar ni Sir Alex när han tuggar!

Var hos Björn och degade lite i tvsoffan, och vi lyckades verkligen pricka in 3 riktigt konstiga program!

Sportande dvärgar på travelchannel. Det såg för himla festligt ut men visst var det duktiga när de hade basket och fotbollsturnering. Mini Me från Austin Powers var med!

Tonårsliv på Svt. Handlade om tre 18åriga tjejer som fått barn. En av dem hade haft anneroxia i 6 år och var värsta satmaran. Nummer två var blond och drömde om att få G i alla ämnen i skolan. Den sista var det väl egentligen inget större fel på då hon var ganska söt, men något lurigt fel var det allt.

Färjan på kanal5. BartenderHåkan utgör väl egentligen större delen av programmet då han är väldigt speciell, dock vet man inte vissa stunder om man ska skratta eller gråta. Lägg till lite fulla och pinsamma människor i olika åldrar som jätte gärna vill vara med på tv när de är på fyllan så har vi sammanfattat programmet.

Dessa tre program plus reklamen som avbryter stup i kvarten har nog stor bidragande effekt till att jag inte är någon tvtittare.

robsi.


Kommentarer
Postat av: dembo

PES09 turre nån dag i veckan?

2009-03-31 @ 13:11:08
URL: http://jeppelonnqvist.blogg.se/
Postat av: joline

robert, en hade dyslexi, en hade barn och en har ätstörningar.. tada, nu rättade jag till de så allt blev förståligt.!

2009-03-31 @ 13:50:18
Postat av: Julia

Var jobbar du som bartender? :)

2009-04-15 @ 17:17:15
URL: http://soju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0