Andra sidan.

Tänkte att jag skulle dela med mig lite om hur det kan vara från andra sidan bardisken.

Ung tjej: -Hej, jag skulle vilja ha två mjölkdrinkar tack.
robsi: -Okey 6or?
Ung tjej: -Ööh va, okey.
robsi: -Har jag fria händer?
Ung tjej: -Ja men tänk om vi inte tycker om de då?
robsi: -Ni får smaka på de och tycker ni inte om de så löser vi det.

Tjejen och hennes kompis smakar på drinkarna, betalar och går.
Ett par minuter senare så kommer ena tjejen tillbaka med sin halvuppdruckna drink.

Ung tjej: -Du jag vill byta den här. (ställer fram drinken)
robsi: -Haha va?
Ung tjej: -Ja du sa ju att jag skulle få en annan om jag inte gillade den.
robsi: -Efter att du smakat på den med sugrör ja, nu har du ju druckit hälften.
Ung tjej: -Vad heter drinken?
robsi: -Jag vet inte.
Ung tjej: -Finns den med på drinkmenyn?
robsi: -Nej det gör den inte, kalla den den vad du vill.
Ung tjej: -Men vadå så den heter inget?
robsi: -Jo den heter "En rosa sommardröm" (Drog till med något bara)
Ung tjej: -Du sa ju precis att den inte hette något ju!?
robsi: -Ja men nu heter den det, nöjd?
Ung tjej: Nej, jag ska stämma dig för att du gett mig en drink som inte finns på drinkmenyn!
robsi: -Haha va?! Vet du hur mycket bartenders freestylar och by the way, vi har ingen drinkmeny.
Ung tjej: -Jag ska fan ändå stämma dig! Såhär kan man inte göra, ge mig en ny drink nu!
robsi: -Nej men vi kan blanda något annat nästa gång, man kan inte gilla allt.
Ung tjej: -Jag kommer stämma dig bara så att du vet.
robsi: -Okey gör så, kan bli trevligt. Vill du ha mina uppgifter? (Börjar skriva ner personnummer, adress m.m på en lapp)
Ung tjej: -Ööh va? (Ser frågande på mig)
robsi: -Ja?
Ung tjej: -Asså såhär är det. Det är första gången jag är ute och vi vill bara ha en trevlig kväll som alla andra.
robsi: -Nehe, det menar du inte? (Som att jag inte räknade ut det direkt)
Ung tjej: -Jo så är det faktiskt, tack ändå jag dricker upp den här.
robsi: -Gör så du och ha en fortsatt trevlig kväll.
Ung tjej: -Du med. (Lite smått röd iansiktet går hon iväg med drinken till sina kompisar)

Här brister det det för mig och jag kan inte hålla tillbaka skrattet. Slutar med att jag ligger dubbelvikt av skratt med tårar ögonen bakom bardisken.

robsi.


Kommentarer
Postat av: Rappe

Haha klockren ju! Man får höra ett och annat som fotograf oxå.. ;) Det är en tuff bransch!

2009-03-30 @ 01:29:59
Postat av: Tarzan

Du ska inte vara så hård mot småflickorna robban :) Första gången ute och allt!

2009-03-30 @ 02:27:54
URL: http://tarzan.blogg.se/
Postat av: simone

haha. bra jobbat robban=). trevligt att du har blogg.

2009-03-30 @ 09:31:59
URL: http://simonesnya.blogg.se/
Postat av: Dembo

Jag ska stämma dig också för jag fick en vidrig shot :P

Hoppas iallafall det var en droppe alkohoool i den :D

2009-03-30 @ 11:17:49
URL: http://jeppelonnqvist.blogg.se/
Postat av: Rikard

haha det var precis sånt här jag menade robban! vansinnigt roligt:D

2009-03-30 @ 14:41:56
Postat av: melinda

Godaste drinken jag har druckit..mojito, bra jobbat:)

2009-03-30 @ 21:39:09
Postat av: Lisa

ASG

2009-03-31 @ 13:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0