Red Bull

Ofta när jag äter frukost så gör jag det till cyberversionen av Aftonbladet, likaså idag och jag såg en lite lustig artikel.
LustigArtikel (Länk till aftonbladet)

Tjejen är 18 år, dricker i snitt niohundra burkar Red Bull om året. Med tanke på hennes ålder så vet vi att hon får studiebidrag, tror det ligger på 1050kr i månaden. Vidare säger vi att en burk Red Bull kostar 18 kr (?)  och att det är 12 månader under ett år vilket gör att vi får dessa siffror: 900*18 =16200, 1050*12 =12600.

Rätt skapligt må jag säga att bränna 16200 spänn på Red Bull när man går på studiebidrag, Hon har 3600kr kvar att leva på under året när hon betalt sitt beroende. Vad har vi nu lärt oss va detta kära läsare? Jo att ett beroende kostar!
Går ju alltid att se över alternativa lösningar och rent spontat i detta fall skulle ju vara att istället dricka en energidryck av ett lågprismärke som istället kostar 4.50kr.

Nog om henne och hennes beroende och ekonomi.

Pratade med min kära vänn Dominique på msn som befinner sig i Thailand. Så satte han på sin webcam och där satt han på ett internetcafé iförd i en mask som föreställde Adolf Hitler! Såg så jävla roligt ut att jag spillde oboy i knät på mig själv. Typiskt!

Dagens speltips: 
En trippel till oddset 1.97.

Färjestad BK - Skellefteå AIK
Alingsås - Lindeskolans IF
IF Guif - Lugi HF

En singel till oddset 1.90.
V:a Frölunda HC - HV 71

robsi.


Kommentarer
Postat av: B-lund

En liten rättelse, hon har inte några pengar kvar att leva på. Hon gör slut på mer pengar än hon får in. Vi får hoppas hon köper storpack så det kan bli lite billgare än 18 kr per burk:D

2009-03-25 @ 17:25:25
URL: http://theresemberglund.blogg.se/
Postat av: Rappe

Är ju inte ens spelvärde på den där trippeln..

2009-03-25 @ 17:56:45
Postat av: Dembo

Som spelberoende så anser jag att det är mer value att spela på Guif, nu kommer mitt förslag lite sent men glöm inte var ni läste det först!

Bra sida för spelberoende: www.rekatochklart.se

När ska jag läxa upp herrn i PES09 igen då??

Holländarna är spelsugna

2009-03-25 @ 19:19:35
URL: http://jeppelonnqvist.blogg.se/
Postat av: jossi

hennes ekonomi gick inte ihop, ett litet minus skulle de vara=)

2009-03-26 @ 00:28:38
URL: http://spillevinkjossi.blogg.se/
Postat av: Viktor

Vart inga stora pengar på det tipset va? ;)

2009-03-26 @ 14:05:22
Postat av: Heidi

Ett litet inlägg av en annan lite lätt redbull-beroende människa...en redbull kostar på de flesta ställen numera 22,50....man kan komma undan me 20 kr ibland. Men meddela gärna mig vart den kostar 18, så tjänar jag ju flera kr per burk å det kan bli många kronor på ett år. =)

2009-03-30 @ 01:16:22
URL: http://heelia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0